חדשות

משרד הבריאות הורה להפסיק לאלתר שימוש בתוסף התזונה Curalin

בניסוי קליני שנערך במספר מוסדות רפואיים להערכת בטיחות ויעילות התוסף בקרב חולי סוכרת נמצא כי הוא מכיל חומרים תרופתיים פעילים שאינם מופיעים בהרכב המוצהר שלו ועלולים לגרום להיפוגליקמיה מסוכנת

תוספי תזונה (אילוסטרציה)
תוספי תזונה (אילוסטרציה)

הופסק לאלתר שימוש בתוסף תזונה מסוג Curalin של חברת Curalife, הניתן בנוסף לתרופות הקיימות עבור חולי סוכרת מסוג 2. זאת, בשל חשש כי חלק מהמרכיבים שלו הם חומרים תרופתיים פעילים.

בהודעת משרד הבריאות מסוף השבוע (ה') נמסר כי בניסוי קליני שנערך במספר מוסדות רפואיים להערכת הבטיחות והיעילות לתוסף, בשל חשדות שעלו בנוגע אליו, העלו כי הוא מכיל חומרים תרופתיים פעילים שתוסף תזונה טבעי אינו אמור להכיל ושאינם מופיעים בהרכב המוצהר שלו. השימוש בתוסף הופסק לפיכך לאלתר בהנחיית המשרד עד לבדיקה סופית של המוצר בכל המוסדות הרפואיים שהשתתפו במחקר.

החומרים הפעילים שנמצאו בתוסף עלולים להוביל לירידה ברמות הסוכר ולגרום להיפוגליקמיה מסוכנת. מאחר שמדובר בניסוי המערב חולי סוכרת הנוטלים את התוסף במקביל לתרופות לסוכרת מסוג 2 והחשש מפגיעה בבריאות המטופלים, הורה המשרד למוסדות רפואיים, בנוסף להפסקת הניסוי, ליצור קשר עם מטופלים המשתתפים בניסוי ולהנחות אותם להפסיק את השימוש בתוסף.

כמו כן הורה משרד הבריאות, לאסוף את המוצרים מהמטופלים ולשים את המוצרים בהסגר, לעשות הערכה רפואית מעודכנת ומחודשת לכלל המטופלים הרלוונטיים ולרכז תיק מידע ותיעוד מלא אודות הניסוי כולל האישורים, ההסכמות, תיעוד מהלך הניסוי, תופעות לוואי, נתונים הנוגעים ליבוא המוצר ועוד.

בדיקת משרד הבריאות נמשכת.

נושאים קשורים:  תוסף תזונה,  ריקול,  ניסוי,  חולי סוכרת,  חדשות,  משרד הבריאות,  Curalin
תגובות