מינויים

מונה מנהל חדש ליחידת אי ספיקת לב בבית החולים רמב"ם

ד"ר אורן כספי, חוקר ורופא בכיר במערך הקרדיולוגי ברמב"ם, מונה לתפקיד

ד"ר אורן כספי, מנהל יחידת אי ספיקת לב ברמב"ם, יו"ר האקדמיה הלאומית הצעירה לרפואה ומדע

ד"ר אורן כספי, רופא בכיר במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, מונה לאחרונה לתפקיד מנהל היחידה לאי ספיקת לב.  ד"ר כספי סיים את לימודי הרפואה (MD) בהצטיינות בטכניון בשנת 2003., התמחה ברפואה פנימית ובקרדיולוגיה ברמב"ם וזכה בפרס דניאל שירן כמתמחה מצטיין של האיגוד הקרדיולוגי הישראלי.

הוא ביצע דוקטורט מחקרי (PhD) במעבדתו של פרופ' גפשטיין, אשר התמקד באסטרטגיות להתמיינות יעילה של תאי-לב מתאי אב, תכנון פלטפורמות לסקירת תרופות ופיתוח שיטות לחידוש שריר הלב באמצעות תאי אב אנושיים פלוריפוטנטיים. במחקריו היה ד"ר כספי בין החלוצים להדגים את יכולתם של תאים אלה לשפר את תפקוד שריר הלב לאחר אוטם שריר הלב ופיתח טכנולוגיות להנדסת רקמות תלת מימדית של רקמת לב אנושית הכוללת בתוכה כלי דם.

פעילותו המחקרית של כספי פורסמה בעיתונים המדעיים המובילים בעולם ובגין מחקרים אלה הוענקו לו פרס ציגלר ל-Regenerative Medicine, פרס רפפורט ופרס נויפלד כפול.

הוא בוגר התוכנית היוקרתית להכשרת מומחים לאי ספיקת לב באוניברסיטת ציריך (UZH) ובחברה האירופאית לקרדיולוגיה (ESC). הוא ביצע הכשרה באי ספיקת לב מתקדמת ותמיכה מכנית במחזור הדם (Mechanical Circulatory Support) במרכז המוביל באי ספיקת הלב –  UCSD – University of California San Diego וכמו כן השתלם בתחום במרכזים נוספים באירופה ובארה"ב והוא מוסמך בתחום זה מטעם האיגוד הבינלאומי להשתלות לב וריאה (ISHLT).

ד"ר כספי הקים ברמב"ם את המרפאה לאי ספיקת לב מתקדמת וכן את תכנית השתלת מסייע לב מלאכותי (LVAD) בשיתוף פעולה עם ד"ר צביקה אדלר. כמו כן, הוביל לאחרונה את פתיחת תכנית שיקום לב מרחוק ברמב"ם.

המחקר הבסיסי הנוכחי של ד"ר כספי מתמקד ביצירת מודלים לקרדיומיופתיות גנטיות ונרכשות (בעיקר בתחום הקרדיו-אונקולוגי) באמצעות טכנולוגיית תאי אב פלוריפוטנטיים מושרים (induced pluripotent stem cells ) ובחידוש שריר הלב מבוסס תאי אב.

בשנה האחרונה, במסגרת פעולותיו לסיוע להתמודדות עם מגיפת הקורונה, הוביל קבוצת מחקר אשר פיתחה עבור "מגן ישראל" מערכות ניהול למקבלי החלטות לזיהוי התפרצויות וניתוב מבצע החיסונים.

ד"ר כספי משמש כמנהל היחידה למחקר קרדיווסקולרי וחדשנות במחלקה הקרדיולוגית. הוא מוביל את המעבדה למחקר קרדיווסקולרי באמצעות תאי אב ומשמש כמרצה בכיר וחוקר ראשי בפקולטה לרפואה של רפפורט, במכון הטכנולוגי-ישראלי ובמכון למחקר קליני ברמב"ם (CRIR).

נושאים קשורים:  ד"ר אורן כספי,  קרדיולוגיה,  רמב"ם,  מינוי,  חדשות,  מחקרים
תגובות