top of page

גיליון חודש יולי 2020

דבר העורכת

אנו שמחים להציג בפניכם את גיליון מספר 11 של  "התמכרויות בישראל", העיתון הרשמי של 'אילסם' - החברה הישראלית לרפואה וטיפול בהתמכרויות.

העיתון כולל ארבעה מדורים קבועים: "דבר יו"ר 'אילסם" , "חדשות מתחום ההתמכרויות בשטח" הכולל סקירה אודות הקורה בשטח בתחום ההתמכרויות,   "מדור כנסים"-  במדור ניתן מידע אודות כנסים העתידים להתרחש בעתיד הקרוב בין אם במסגרת "אילסם" ובין אם על ידי ארגונים אחרים העוסקים בהתמכרויות בארץ ובעולם, והמדור  הרביעי: "זרקור על ספרים וכתבים חדשים בתחום ההתמכרויות",  הכולל גם מבחר מאמרים שהתפרסמו לחברי אילסם לאחרונה בכתבי עת בינלאומיים.  

העיתון, כמו "אילסם" ותחום ההתמכרויות בכלל, הוא אקלקטי ומולטידיסציפלינארי. בעיתון יש חדשות ועדכונים לאנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות העוסקים בהתמכרויות.
אנו קוראים לכל חברי "אילסם" לשתף באירועים ובכנסים עתידים בכדי שנוכל לתת להם ייצוג גם בעיתון.

אנא שלחו את החומר לכתובת המייל:  hagitbo@gmail.com נשמח לפרסם כל דבר בעל עניין לחברים.

 

ד"ר חגית בוני-נח,

עורכת עיתון התמכרויות בישראל

חגית.jpg

שלום לכולם

עם יציאת הגיליון האחרון של עיתון אילסם כתבתי על מה שכיום מוכר כ"גל הראשון" של נגיף הקורונה. לצערי, ימים אלו מפגישים אותנו עם ה"גל השני" של הנגיף. ההשלכות האפשריות על חיי הפרט, המשפחה והחברה מעסיקים את כולנו, וכך גם ההתארגנות שלנו כאנשי טיפול בהתמכרויות העובדים במערכות השונות.

זהו הזמן ליישם את כל מה שלמדנו בימי הגל הראשון, החל משימוש בעזרים טכנולוגיים להמשך קיום המפגשים הטיפוליים מכל הסוגים, עבור דרך הפעלת מדיניות ארגונית התואמת למצב וכלה בהתאמת המטרות הטיפוליות לימים אלו. אני שמח שזכינו לשני כנסים של אילסם שמסייעים לנו בכך (כנס מזעור נזקים, כנס מדיניות הטיפול בהתמכרויות בימי הקורונה) ואלו מסוכמים בעיתון זה.

בעודנו עסוקים בקורונה, אנו ניצבים בפני אתגר מקצועי, חברתי ולאומי הממוקד יותר לתחומנו: גיבוש הצעות חוק ללגליזציה של קנביס. הסוגיה נוגעת בשדות חברתיים, בריאותיים, כלכליים, חוקיים ועוד. תפקידו של אילסם אינו מסתכם באמירה כללית בנוגע ללגליזציה אלא על נקיטת עמדה מקצועית והצעות מעשיות שיסייעו למקבלי ההחלטות לגבש תכנית פעולה אחראית, גם אם צעד כזה יקודם. הדבר כולל הצבעה ברורה על אוכלוסיות בסיכון (הבולטים בהם בני נוער), סכנת ההתמכרות, תאונות הדרכים ועוד. כל אלו דורשים תכנית לאומית מאורגנת ומתוקצבת אשר בלעדיה קיימת סכנה ממשית שנתייצב בפני נזקי הלגליזציה כאשר הכתובת הייתה על הקיר עוד לפני יציאתה לדרך.

אילסם מתארגנת בימים אלו על נייר עמדה בנושא לגליזציה של קנביס. כחלק מכך, אנו נקדיש מהדורה מיוחדת של עיתון אילסם לנושא, ועיקרו יוקדש לטורים אישיים שלכם בנושא כאנשי מקצוע בתחום – לא רק לעצם סוגיית הלגליזציה והסכמתכם/התנגדותכם אליה, אלא גם למוקדים ולצעדים הנדרשים במידה והמהלך אכן יתגבש. על מנת לאפשר לכמה שיותר אנשים להביע עמדתם, נבקש להגביל את מספר המילים כפי שתראו בקול הקורא מטה, הכוללת גם את מועד ההגשה.

אני מאחל בריאות לכם ולקרוביכם, ומודה מראש על תרומתכם לעיתון אילסם הבא בנושא לגליזציה של קנביס, שתסייע בגיבוש נייר העמדה בנושא.

שלכם,

פרופ' שאולי לב-רן
יו"ר אילסם

home_pic3.jpg

כנסים וימי עיון

לוח אירועים עתידיים

זרקור על כתבים, מחקרים וספרים חדשים

המלצות על ספרים וכתבים חדשים ומחקרים של חברי אילסם

חדשות

מתחום

ההתמכרויות

סקירת חדשות בשטח בתחום ההתמכרויות

קול קורא

גיליון מיוחד של עיתון אילסם בנושא לגליזציה של קנביס

bottom of page