חדשות

עימות חריף בין מנהל "שערי צדק" לשר הבריאות ולפרופ' רוטשטיין סביב המשבר ב"הדסה"

אתמול פורסמו בתקשורת תכתובות פנימיות בין הרופאים המתפטרים לבין מנהל "שערי צדק", שלפי טענת הנהלת "הדסה" מוכיחים כי שני הגורמים היו מתואמים בתכנית המעבר לבית החולים; פרופ' הלוי: המשבר הזה נולד ב'הדסה'... מינואר השנה רק ניסיתי לשכנע הרופאים לחזור לבית החולים"

פרופ' זאב רוטשטיין, יו"ר ועדת סל התרופות. "הלחץ על חברות התרופות מתחיל לשאת פרי"

מנהל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי מתח היום (ד') בראיון ל"קול ישראל" ביקורת חריפה על מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, וקבע כי שורש המשבר העמוק הוא במערכת היחסים וחוסר האמון המוחלט של רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בעין כרם לבין מנהל בית החולים. "המשבר הזה נולד אך רק ב'הדסה'", אמר פרופ' הלוי.

פרופ' הלוי אמר את הדברים על רקע פרסום תכתובות פנימיות שניהלו הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים 'הדסה', עם מנהל בית החולים "שערי צדק", פרופ' יהונתן הלוי והאשמת פרופ' הלוי בניהול המשבר מאחורי הקלעים כדי ללחוץ לאפשר פתיחת מחלקה חדשה בבית החולים "שערי צדק".

"לא האמנתי למשמע אוזני כאשר עיתונאי סיפר לי אמש על פרשת ההתכתבות שלי עם הרופאים מהדסה שהגיעה לידיו" אמר פרופ' הלוי, "פרופ' רוטשטיין פעל כאן במחשכים, חדר למחשבו של רופא והדביק זה לזה שברי מיילים. ההתכתבות עם הרופאים נעשתה, אבל לא מאחורי הגב של אף אחד. צריכה להיות יצירתיות גדולה להאשים אותי במה שקורה".

פרופ' הלוי סיפר כי ניהל התכתבות לא רק עם הרופאים אלא עם גורמים נוספים בנושא המחלקה ההמטו-אונקולוגית. "ב-15 בינואר ישבתי אצל השר על הנושא הזה. אני יזמתי את הפגישה. פרופ' רוטשטיין היה בתמונה מפברואר. ביקשתי להעניק רישיון להקמת מחלקה המטו-אונקולוגית ב'שערי צדק'. עד היום לא קיבלתי תשובה. אני זה שניסיתי לשכנע את הרופאים לא להתפטר מ'הדסה'. גם היום אני טוען שהפתרון הוא רק ב'הדסה'. אני בפרשה הזאת לא כשלתי".

פרופ' הלוי גם גילה כי פרופ' רוטשטיין הזמין את כל מנהלי המחלקות בשערי צדק כדי להציע להם לעבור ל"הדסה". "אני חסיד גדול של הרופאים האונקולוגים שהתפטרו -  יש להם מוסר עבודה מהמעלה הראשונה", אמר מנהל "שערי צדק".

הכתב ירון אברהם, שהציג את המכתבים שפורסמו אתמול בחדשות ערוץ 2, אמר כי "הרופאים היה מתואמים כל העת עם מנהל בית החולים שערי צדק, ממש עד השבועות האחרונים". בית החולים ומנהלו, פרופ' הלוי, כאמור, הכחישו בתוקף את ההאשמות, והבהירו כי פגישות שנעשו ושלגביהן נטען כי היו "תיאומים", בסך הכל נועדו להחזיר את הרופאים ל"הדסה".

תגובת בית החולים שערי צדק, שפורסמה הבוקר אומרת, כי "מעולם לא הוכחש שהייתה פנייה של פרופ' וינטראוב אל פרופ' הלוי בנובמבר 2016, לשקול פתיחת מחלקה, לאור הכוונה שלו ושל רופאיו להתפטר מ'הדסה'. ואכן, נבדקה באותה העת היתכנות להקמת מחלקה ב'שערי צדק' מבחינת התשתיות הפיזיות. עם זאת, בשלב מאוד מוקדם בפברואר 2017 לפני התפטרות הרופאים ולאור החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו ב'שערי צדק', עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה וכל התקשורת בינם לבינו הייתה אך ורק בכיוון הזה".

"ידיעות אחרונות", שפירסם גם הוא הבוקר בהרחבה את ההתכתבויות, הביא את תגובתם של הרופאים: "באוקטובר 2016 הובררה התכנית של פרופ' רוטשטיין לבצע השתלת מח עצם בילדים במחלקת המבוגרים. זו הייתה החלטה שגויה מקצועית, רפואית, אתית ומוסרית והרופאים התנגדו לקחת בה חלק ולשתף איתה פעולה. לפיכך החל מחודש נובמבר נבדקה אפשרות לעבור לשערי צדק וכבר ביום 14 בנובמבר 2016 דווח על המגעים עם שערי צדק לפרופ' רוטשטיין.

"בינואר 2017 שאל שר הבריאות את הרופאים מה יעשו אם לא תיפתח המחלקה בשערי צדק והם ענו – נתפטר בכל מקרה. החלטת הרופאים להתפטר נבעה ממשבר אמון מקצועי ואישי עם מנהל הדסה ולא הייתה קשורה לפתיחת מחלקה בשערי צדק.

"באשר לעובדה שפרופ' רוטשטיין מפיץ לתקשורת מיילים ממחשבו של פרופ' וינטראוב – העניין יטופל בדרך משפטית".

בדיווח בעיתון נמסרה תגובת משרד הבריאות: "נעשה מהלך מתוכנן בקפידה מתוך רצון להרוס את המחלקה בהדסה ולהקים מחלקה חדשה בשערי צדק. מנהל שערי צדק היה מעורב ולאורך כל המשבר נועץ עם מנהל המחלקה המתפטר. מדובר בניסיון לעשות פוטש. כל הדיבורים על כך שלא הייתה כוונה לקחת צד במשבר מתברר כשקר גס".

שר הבריאות הוסיף בדברים שנשא היום: "נצטרך לבדוק את מה שקרה, את הפעילות בשערי צדק. אני אישית בהלם ממה שקראתי היום".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  משבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "שערי צדק",  פרופסור יונתן הלוי,  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות
אנונימי/ת
21.06.2017, 15:04

יונתן הקטן,
רץ בבוקר אל הגן
הוא טיפס על העץ
אפרוחים חיפש

אוי ואבוי לו לשובב
חור גדול במכנסיו
מן העץ התגלגל
ועונשו קיבל

אנונימי/ת
21.06.2017, 17:56

ענה הזאב (בלבוש סבתא) לכיפה אדומה: למה יש לי פה גדול? כי אני טורף אתו כל מי שמתנגד לי!

21.06.2017, 19:50

עוד "אמא תרזה" חדש. להלן ציטוט מתגובת שע''צ ככתוב לעיל:
"עם זאת, בשלב מאוד מוקדם בפברואר 2017 לפני התפטרות הרופאים ולאור החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו ב'שערי צדק', עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה וכל התקשורת בינם לבינו הייתה אך ורק בכיוון הזה".
הסיבה העיקרית שלא לקבל את הרופאים הנוטשים ולהקים מחלקה על חורבות זו בהדסה היא:" החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו ב'שערי צדק'" . זאת אומרת משרד הבריאות עצר את הסגה האתית הזו.
שימו לב לתחילת הציטוט: "עם זאת, בשלב מאוד מוקדם בפברואר 2017 לפני התפטרות הרופאים....עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה וכל התקשורת בינם לבינו הייתה אך ורק בכיוון הזה". מדהים ממש קדוש:
אם שכנע את הרופאים לחזור להדסה, איך זה קרה לפני שהתפטרו? תשובה: הוא ידע כוונתם כבר באוקטובר 2016, והזמין אותם אליו, להקמת מחלקה , יחי האגו, אבל כאמור משרד הבריאות עצר אותו, ואז "בכוחותיו הדלים" , עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה.... מדהים.
אמרו פעם ששקרים ועוד כל מיני .... תמיד יצופו. הנה הם מתחילים לצוף, והסירחון הולך ומתגבר.
חז''ל אמרו: " סייג לחכמה שתיקה, מילה בסלע ושתיים בתרי"
אז מה יש לנו:
1. רוטשטיין שוגה כן או לא, כדאי לברר.
2. נטישה המונית ופגיעה חמורה בחולים, שבירת כל קוד מוסרי ואתי של רופאים.
3. הזדמנות של מנהל שע"צ, לפתוח מחלקה על חשבון הדסה המדממת, ממש הזדמנות לתפוס את הפסגה בירושלים. אגו?
4.נסיגה של מנהל שע''צ, עם הזנב בין הרגליי ו"הפקרה" של המוזמנים.
5. התגוננות "אני בסך הכל אמא תרזה" כל מרצי להחזירם .
6. שכחתי, גיוס של מנהל משניידר, "גם אני הייתי נוטש".
ולבסוף, סגן מנהל המחלקה בשיבא נוימן והמנהל עמוס תורן, מושמצים ע''י "שוחרי שלום הילדים".
ממש "קנאת רופאים תרבה חכמה" .
אני תמה אם מישהו היום ישים מבטחו בכם, רופאים יקרים. האלימות שנקטתם ועדיין נוקטים איש כלפי חברו, ג מעודדת אלימות שינקוט האזרח הקטן, החולה, כלפי כל רופא. הוא יחשוב ( בטעות)להם מותר ולי אסור?
נורא.

אנונימי/ת
21.06.2017, 20:26

למעט המשפט האחרון המיותר כל מילה בסלע. פרופ׳ הלוי לא היה צריך להתערב בעניין בכלל! לא לשוחח עימם בכלל! רק טיפש לא יבין שהרופאים עשו זאת מתוך מחשבה שיעברו כגוש לשערי צדק. עכשיו כשזה ״בוטל״ אז פתאום ״מלכלכים״ על המחליפים.. כי לאן בדיוק ילכו?!?! אף מנהל גדול לא באמת ירצה אנשים בעלי אופי מרדני.. עד כדי תקיעת סכין בגב... חסרי לויאליות למערכת.. גם אם בעלי שם גדול...

אנונימי/ת
21.06.2017, 20:52

גד נתן, מה מניע אותך?

21.06.2017, 23:43

קודם צא מהאלמוניות. ולמניע, אני פנסיונר, ואולי אצטרך טיפול אצל ״רופאים״ מסוג זה. אבל אני לא פוחד ולמה? אני שייך לעולם הרפואה, חונכתי בהדסה לפני ארבעה וחצי עשורים, ולא אשכח את ״קבלת הפנים@ שערך לנו פרופ, זייצ׳יק: ״ 24 שעות אתם רופאים, גם כשאתם ישנים, אם בכלל ישנים... רפואה אינה מקצוע היא יעוד״ .
ברור? ועכשיו לרמת ההבנה של כולם: מעשי הכנופיה וחבר מרעיהם, מעבר לשבירת כל קוד אתי, היא אלימות התנהגותית. תספור את הנפגעים:
ילדים. הורים ומשפחותיהם. קולגות. בתי החולים, ואנחנו הרופאים. ניסית לבדוק מה חושבים עליך כרופא היום?
אולי מעז יצא מתוק, וכישקע האבק, יבינו כולם, שהמקצוע שלנו נסמך על צורך הציבור, ואמונה שנעשה הכל, אני חוזר, הכל עבור החולה. הצורךצלעולם יהיה קיים, אבל אלהים יהיה בעזרינומאםמהאמונה ברופא תאבד. אנינכבר לא אהיה שם, ואתה?

21.06.2017, 23:46

סליחה על שיבוש הכתיב, הנה הכתוב ללא שיבוש:
אבל אלהים יהיה בעזרינו אם האמונה ברופא תאבד. אני כבר לא אהיה שם, ואתה?

אנונימי/ת
22.06.2017, 08:03

למר גד נתן. ללא קשר לפרשיה הנדונה ולדברי הטעם הרבים שבתגובתך, כתבת מספר דברים שהיה טוב לולא נכתבו

- אתה מכשיר אלימות כלפי רופאים שזה דבר חמור. גם אם התנהגות חלק מהאנשים כאן נראית לך "אלימה" - לא מדובר כאן באנשים שעוברים על החוק. אין מקום להשוואה שלך לאלימות כלפי צוותים רפואיים.
- פעם אנשים גם נמכרו לעבדות. תקופה זו חלפה לה מן העולם. אין מה להתגאות ב"חינוך" שקבלת שרופא לא אמור לישון. ואם אתה לא מעודכן- רופאים היום גם מחתימים כרטיס בדיוק כמו כל אחד. לרופא (כמו כל אחד) יש זכות להתפטר כל עוד זה נעשה לפי החוק, גם אם זה נובע משיקולי אגו מטופשים.

ולסיום- זה שאתה מזדהה בשמך בתור פנסיונר, ממש לא מעיד על אומץ או גבורה.

אנונימי/ת
22.06.2017, 10:16

מי אתה גד נתן?
התגובה הארכנית ורצופת ההשמצות והטעויות שלך מעידה 1. אתה די חסר מעש
2. יש כנראה מניעים לא ברורים

22.06.2017, 19:58

אני מקווה שהאבחנות שלך טובות יותר מאלה שכתבת. רק להבהיר, אני עסוק מאד, והמניעים ברורים, ואני תמה מדוע אינן ברורים לך, למה אתה מתחמק מהעובדה שיש כאן שבר אתי?

אנונימי/ת
21.06.2017, 21:36

יונתן הלוי לא נולד היום. מצב של ניהול מגעים על מעבר בית חולים עם צוות שלם זה מעשה שלא יעשה ואין על כך מחילה. האשליה הזו של צוות הרופאים שיש "עתיד" בבית חולים אחר גררה בהכרח להסלמה קשה שכן עם קלף כזה ביד כל השיח עם ההנהלה בבית החולים הנוכחי הופכת למעשה למסע נקמה

אנונימי/ת
21.06.2017, 22:07

דבר אחד ברור. הכל התחיל לאחר הופעת השחקן רוטשטיין בהדסה.כל מי שעבדאתו או סביבו יודע איזה טיפוס מאוס הוא. הרחקתו בהקדם תסמן פתרון. הצרה שליצמן מחבב אותו כי הוא איש עסקים רפואי וזה מה שליצמן חיפש.בשיבא מחככים ידיים בהנאה שנפטרו ממנוץ

אנונימי/ת
22.06.2017, 22:33

תשאל את עצמך למה הגיע. הייתה שם קייטנה, או בית חולים קורס, פיזית ואנושית?

אנונימי/ת
21.06.2017, 22:08

כדאי להתעלם התגובות כאן שברור שהם מתוזמנות ומוזמנות מבית מדרשן של חברות יחסי ציבור ששכר רוטשטיין. אולי במקום להשקיע מאות שעות ואין סוף תקציבים ביחסי ציבור בנושא זה תפתור את המשבר? הטלת אשמה על אחרים לא תקדם אותך או את הדסה.

אנונימי/ת
21.06.2017, 23:00

מזמן הבנתי וכתבתי כי התנהגות הפורשים הוכתבה על ידי הבנתם שימצא להם מקום בשעצ. יונתן חטא בכך שהאכיל אותם לסד.
הטריגר לענין הוא מינוי רופאה לנהול מחלקת השתלות מח עצם, דבר ראוי ולגיטימי, שתקע עצם בגרונו של הטווס.
לא דר רוטשטיין הוא מקור הריח הרע
יתכבדו נשיא המדינה ורעית רהמש וישבו בביתם וישתקו
תבוא המשטרה ותחקור פתיחת קליניקה לילדים מוכי רעל באוהל
יחקרו ההורים הגוררים ילדים חולים להפגנות חסרות שחר וחסרות אחריות
אם יתברר שאת התיכתובת עם יונתן ניהל הטווס ממחשב ביח הדסה הרי שאין לו השכל הדרוש לטפל בזבוב פירות חולה

אנונימי/ת
21.06.2017, 23:12

א.גד נתן-זה בכלל שם אמיתי? כח מכל ההתכתבויות ברור שאתה פועל וכותב לא מתוך שקולים עניניים-אולי משלמים לך?! ב.בעניני מצפון מי אתה שתטיף למי שהשקיעו ימים והלילות ללא שינה בהצלת ילדים.כתוב" מי שהציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם שלם"יוצאת מי אתה הצלת שיש לך זכות להטיף בדמגוגיה זולה נגד מי שיתכן שגם אתה תצטרך לעזרתך.חוכמה גדולה לירוק לצלחת שממנה תרצה עוד לאכול...

21.06.2017, 23:55

ראשית אני רופא. שנית אף אחד לא משלם לי. אני לא יורק לצלחת שממנה אצטרך לאכול, אני מבקש לנקות אותה, ובלי פחד, גב/מר/ דר׳/וכל תואר מכובד אחר. אני לא מתחבא כאנונימי.

22.06.2017, 00:01

מר אלמוני תקרא בבקשה את הפוסט של פרופ׳ ענתבי. אולי תבין.

אנונימי/ת
22.06.2017, 06:46

לפרופ' הלוי ולמעשה הנטישה יש תקדימים. כל רפואת הספורט כאיש אחד עזבה את הדסה ועברה לש"צ. מאחר וזו רפואה ללא ילדים בסכנת חיים, לא הגיע לכותרות.

אנונימי/ת
22.06.2017, 08:58

שערי צדק לא צריכה את הרופאים האומללים האלה ואת הילדים האומללים האלה על מנת לשגשג...
גד נתן- הדסה של היום לצערי הרב היא לא הדסה של פעם.. מים רבים עברו בירושלים מאז ימיה הטובים.
ההשוואה בין רוטשטיין, שהעובדים שלו מגדירים אותו כמנהל כוחני ומושחת ליונתן הלוי שהעובדים תחתיו מאמינים למילים היוצאות מפיו היא קצת מרחיקת לכת, או בעיה בתפיסת המציאות..
הרופאים מבקשים ללכת כי קצו במערכת המושחתת בהדסה... צריך לחפש בציציות הדסה מה גרם להם ללכת ולא לחפש אשמים במוסדות אחרים.
כשהדסה תרד אל העם, אולי העם יחזור להדסה...
המלאות העצמית לא תורמת..

אנונימי/ת
22.06.2017, 09:52

אומנם לפרופ הלוי יש כיפה על הראש אך זו לא ערובה בטוחה למוסר

22.06.2017, 10:07

המערכת המושחתת הקיימת, לדבריך בהדסה, היא אחת הסיבות למינויו של רוטשטיין. כוחני, או לא, הוא בא לתקן. ישנן כל מיני דרכים שמותאמות לסיטואציות שונות, ולבטח ישנם אנשי סגל שנפגעים, אובייקטיבית וסובייקטיבית. עזיבת הרופאים אינה תוצאה של השחיתות מבית היוצר של רוטשטיין, אלא, בגין ״חילוקי דעות מקצועיים״, שמקורם בשינויים ומינויים שרוטשטיין הנהיג. עשה נכון או לא, על כך ניתן להתווכח, אבל שני דברים אסור לשכוח, ואתחיל בפחות חשוב לטעמעי; הוא בא לתקן ובדרך ״נפגעים״, ומנגד , ככל שקיימים חילוקי דעות , צוות רפואי לא יכול לנטוש כאיש אחד מחלקה, ללא מחליפים, ולומר ״אחרי המבול״ או אנחנו בשע״צ. ולהשאיר אדמה חרוכה ושובל מושמצים על לא עוול בכפם. גולדשטיין, נוימן ורותם משיבא שבאו למלא חלל ענק, עד התייצבות, הם בורים ועמי ארצות? היכן שבועת הרופא, והיכן יעודו של הרופא? הלסדום ועמורה דמינו?
אינני רוצה להכנס לויכוח על התנהלותו של הלוי. רק אומר, שלדעתי, הוא שגה שגיאה מרה.
אני חוטף מכל האנונימיים, שלא מאמינים שישנם עוד כאלה שמגיבים גלויות, אבל הם מפספסים ולו בגלל שלא מבינים שהנקודה היא קוד התנהגות של רופא, שכאן נשבר.
רופא לא נוטש חולה, ולא הופך אותו לבן ערובה. זה המסר שהדסה שחינכה אותי העבירה לי.

אנונימי/ת
22.06.2017, 12:42

מי שמדבר על מוסר הרופאים העוזבים כנראה שלא מכיר אותם אישית...
אף אחד שם לא נטש את החולים ואף אחד מהם לא אמר מילה רעה על הצוות המחליף..
הבחירה להפסיק טיפול בהדסה ולעבור למרכז, היתה של המטופלים.
עצוב וכואב לראות מה קורה להדסה תחת ניהולו של רוטשטיין..
מי שבפנסיה כנראה יכול להרשות לעצמו להזדהות... לאנשים שעוד עתידם לפניהם זה קצת יותר קשה..

אנונימי/ת
22.06.2017, 12:44

הלוואי ורוטשטיין היה לומד קצת מוסר מהקולגה שלו בהית החולים המתחרה.. הכיפה היא באמת לא הסיבה בעיני שהוא אדם מוסרי...

אנונימי/ת
22.06.2017, 14:11

מי שהביא למעשה למשבר זה הלוי שניסה לפתות את הרופאים לבוא אצלו מבחינת לבנות עצמו על חורבותיה של הדסה וזה מעשה לא מוסרי ואף אכזרי בלי שום קשר לכיפה על ראשו

אנונימי/ת
22.06.2017, 16:44

לא השמיצו את המחליפים? מי פמפם להורים ולעיתונות שלמחליפים אין נסיון, מי פרסם שהם לא מכירים מהי סרקומה ועוד ועוד? רוטשטיין? אני לא חושב. אז מי כן?

אנונימי/ת
22.06.2017, 16:52

אולי תאמר לי מי מהרופאים המחליפים מומחה לגידולי מח?

אנונימי/ת
22.06.2017, 14:34

מה שבטוח שאצל פרופ' הלוי לא נוצרים משברים כמו אלו שרוטשטיין יצר ביהירותו ובמו ידיו. מי שמכיר את שני האישים יודע מצוין מי מהם יוצר משברים ("יורה בראש" כלשונו) ומי מנסה לפתור אותם...

אנונימי/ת
22.06.2017, 16:38

העובדות שמתגלות חושפות את פרצופו האמיתי של הלוי. צודק מי שכתב שהוא רצה לבנות את עצמו על חורבות הדסה ועל גבם של הילדים האומללים. השורה התחתונה בלי מוסר אין חברה אין מדינה ואין בית חולים ואין משפחה

אנונימי/ת
22.06.2017, 16:50

בעל מניית זהב במשבר הוא פרופ׳ הלוי. מדוע קיבל את הצעתם לבוא אליו? הוא מתרץ זאת בעוולה, כביכול של רוטשטיין שפנה לכל מנהלי המחלקות והציע להם לעזוב להדסה. אז הוא החזיר לו באותו מטבע?
תירוץ עלוב של אדם ששקוע עד צוואר במשבר.

אנונימי/ת
22.06.2017, 18:20

פרופ הלוי מנהל ראוי וישר דרך. אכן יש תחרות בין בתי החולים (וללא ספק הלוי מוביל את שערי צדק לשגשג) אך לעולם לא יבנה את עצמו או את שערי צדק על חשבון גבם של הילדים. אי אפשר להאשימו בחוסר מוסריות. השמצה שפלה.

אנונימי/ת
22.06.2017, 21:54

אם הלוי לא היה מפתה את הרופאים לא היה משבר כזה

אנונימי/ת
27.06.2017, 16:12

אם הלוי לא היה מפתה ומסכם עם הרופאים לא היה שבר כזה. הכפה על ראשו מטעה היא לא מרשם למוסר