דיכאון

עדות ראשונית לבטיחות וליעילות של הטיפול ב-Psilocybin בדיכאון עמיד לטיפול

מחקר חדש מספק עדות ראשונית לבטיחות וליעילות של הטיפול ב-Psilocybin בדיכאון עמיד לטיפול, ומעודד ביצוע מחקרים נוספים על מנת לבחון בצורה מדויקת יותר את הפוטנציאל הטיפולי של החומר

22.06.2016, 08:31
פטריות המכילות את החומר Psilocybin (מקור: ויקיפדיה)

Psilocybin הינו אגוניסט לרצפטור לסרוטונין הקיים באופן טבעי בזנים שונים של פטריות. מחקרים אחרונים העריכו את הפוטנציאל הטיפולי של psilocybin במצבים שונים, כולל חרדה של סוף החיים, הפרעה טורדנית-כפייתית והתמכרות לטבק ואלכוהול, עם תוצאות ראשוניות מבטיחות.

מחקר חדש בדק את ההיתכנות, הבטיחות והיעילות של טיפול ב-Psilocybin במטופלים הסובלים מדיכאון יוני-פולארי עמיד לטיפול.

המחקר הנוכחי, מחקר פתוח, כלל 12 מטופלים (שישה גברים ושש נשים) הסובלים מדיכאון יוני-פולרי, בינוני עד חמור, עמיד לטיפול. המטופלים קיבלו שתי מנות פומיות של Psilocybinי(10 מ"ג ו-25 מ"ג, בהפרש של 7 ימים) בסביבה תומכת. לא התקיימה קבוצת ביקורת. ניתנה תמיכה פסיכולוגית לפני, במהלך ואחרי כל מנה.

התוצא הראשוני שנמדד עבור היתכנות היה דיווח עצמי של המטופלים על עוצמת האפקט המתקבל מהטיפול. מטופלים נבדקו אחר תופעות לוואי במהלך קבלת המנות, מפגשים עוקבים במרפאה ומעקב מרחוק. סימפטומים דיכאוניים הוערכו על ידי QIDSי(Quick Inventory of Depressive Symptoms) והיוו את התוצא הראשוני לבדיקת יעילות הטיפול.

ההשפעות הפסיכודליות של Psilocybin זוהו לרוב 60-30 דקות לאחר המתן, הגיעו לשיא 3-2 לאחר המתן וירדו לרמות שלא ניתן לזהות לפחות 6 שעות לאחר המתן. ממוצע ההשפעה כפי שדווח על ידי המטופלים (בסולם 1-0) היה 0.51 (סטיית תקן 0.36) עבור המינון הנמוך ו-0.75 (סטיית תקן 0.27) עבור המינון הגבוה.

Psilocybin נסבל היטב על ידי כל המטופלים ולא נרשמו תופעות חמורות או לא צפויות בעקבות השימוש בו. תופעות לוואי שנרשמו היו חרדה חולפת במהלך מתן התרופה (כל המטופלים), בלבול חולף או הפרעות חשיבה (9 מטופלים), בחילה קלה וחולפת (4 מטופלים) וכאב ראש חולף (4 מטופלים).

בהשוואה לבסיס, סימפטומים דיכאוניים הופחתו באופן משמעותי לאחר שבוע ממתן המינון הגבוה (הפרש ממוצע בניקוד QIDSי 11.8-; 95%CIי9.15- - 14.35- ; p=0.002) ולאחר שלושה חודשים (9.2-; 95%CIי5.69- - 12.71-; p=0.003). בנוסף נרשם שיפור ניכר בחרדה ובאנהדוניה.

מחקר זה מספק עדות ראשונית לבטיחות וליעילות של הטיפול ב-Psilocybin בדיכאון עמיד לטיפול, ומעודד ביצוע מחקרים נוספים על מנת לבחון בצורה מדויקת יותר את הפוטנציאל הטיפולי של Psilocybin.

מקור:
Dr Robin L Carhart-Harris, PhDcorrespondenceemail, Mark Bolstridge, MD, James Rucker, MD†, Camilla M J Day, MD†, David Erritzoe, MD, Mendel Kaelen, BSc, Michael Bloomfield, MD, James A Rickard, PhD, Prof Ben Forbes, PhD, Amanda Feilding, Prof David Taylor, PhD, Prof Steve Pilling, PhD, Prof Valerie H Curran, PhD, Prof David J Nutt, DM. Psilocybin with psychological support for treatment-resistant depression: an open-label feasibility study. 2016. The Lancet Psychiatry.

נושאים קשורים:  דיכאון,  Psilocybin,  פטריות,  סרוטונין,  מחקר,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
25.06.2016, 05:56

זה בטוח יעיל לשעמום של תורנויות ולשלם עליהם מסים. זה אש!!!